Δ. Χασανίδης1, Κ. Ντίνας1, Θ. Μπράτιτσης1, Α. Στάμου1, Χ. Γκόγκου2
1Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πενπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
2Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ19 Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια διαθεματική πρόταση διδασκαλίας για το μάθημα ΤΠΕ της ΣΤ’ Δημοτικού με χρήση γλωσσικών δραστηριοτήτων και του περιβάλλοντος Scratch. Η διδακτική πρόταση περιλαμβάνει ερωτήσεις κατανόησης σε ένα κείμενο που δίνεται στους μαθητές και στη συνέχεια τη δημιουργία ενός προγράμματος στο Scratch με βάση αυτό το κείμενο. Επιπρόσθετα, στην εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την πειραματική εφαρμογή της διδακτικής πρότασης σε 40 παιδιά της ΣΤ΄ Δημοτικού. Η μη συμμετοχική παρατήρηση και οι επιδόσεις των παιδιών έδειξαν ότι οι μαθητές αντιμετώπισαν ικανοποιητικά την εργασία που τους δόθηκε, σε σχέση με τη δυσκολία του προγράμματος που τους ζητήθηκε να κατασκευάσουν. Το περιβάλλον Scratch με την οπτικοποίηση των εντολών με γραφικά πλακίδια, την άμεση εφαρμογή των εντολών και την απουσία «ενοχλητικών» συντακτικών λαθών φάνηκε ελκυστικό στους μαθητές.
Λέξεις κλειδιά: ΤΠΕ, Scratch, Διδασκαλία Προγραμματισμού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου