Σ. Τσαγγοπούλου1, Ν. Φαχαντίδης2
1Τμήμα Πληροφορικής, Σχολή Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
2Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Περίληψη
Το παραδοσιακό σχολείο αλλάζει και το Αναλυτικό Πρόγραμμα προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα. Ο ρόλος των ΤΠΕ γίνεται, πλέον, πρωταρχικός σε κάθε πτυχή της σχολικής ζωής και οι γλώσσες προγραμματισμού αποτελούν εργαλείο για την ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η επιλογή της Logo για την υποχρεωτική εκπαίδευση εξακολουθεί να προβληματίζει την εκπαιδευτική κοινότητα. Τελικά, είναι η Logo το πλέον κατάλληλο εργαλείο για τη διδασκαλία του προγραμματισμού σε επίπεδο Δημοτικού και Γυμνασίου; Ποιοι από τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών μπορούν, πραγματικά, να κατακτηθούν από τους μαθητές του Δημοτικού; Το παρόν άρθρο έχει ως πρωταρχικό στόχο τη σύγκριση της στοχοθεσίας του προγραμματισμού σε Δημοτικό και Γυμνάσιο για την περίπτωση της Logo, αλλά και τον εντοπισμό των στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος που μπορούν να κατακτηθούν από τους μαθητές του Δημοτικού. Θα ερευνήσουμε, ακόμη, το βαθμό στον οποίο κατακτώνται αυτοί οι στόχοι και κατά πόσο προετοιμάζουν τους μαθητές για το μάθημα του προγραμματισμού της Γ’ Γυμνασίου.
Λέξεις κλειδιά: Logo, προγραμματισμός, στοχοθεσία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου